Студія графічного дизайну
Юрка Гуцуляка

Про студію Роботи Прес-центр Українська

Вагітність бандуристами


Національна заслужена капела бандуристів України імені Г. І. Майбороди один з найбільш поважних музичних колективів країни, започаткований майже 100 років тому. Колектив має свою історію і, можна сказати, впливає на історію української традиційної та народної музики загалом. Разом з тим це музика, яка зібрала ряд негативних ярликів та стереотипів, як наприклад: це музика для старших людей, це музика для людей з села, це не модно, не цікаво, не комерційно, не сучасно, ця музика не розважає і так далі. Певною мірою така ситуація формується саме візуальним супроводженням. Саме тому нагода створити обкладинки для серії дисків Капели бандуристів була для мене особливо привабливою. Я передчував цікаву роботу.

Спочатку я почав збирати матеріал і аналізувати те, що було зроблено до мене. Це мені було потрібно не тільки для того щоб з'ясувати для себе як не варто робити, а скоріше для того щоб знайти якусь ту дрібну частку істинної атмосфери, якій не приділили належної уваги, яку потім можна буде обіграти. Я хотів зробити щось кардинально нове для традиційної музики, але щоб це нове однозначно мало зв'язок з історією та продуктом. Я почав генерувати ідеї.

З першою ідеєю я пішов більш менш звичним шляхом так, як це робили інші українські дизайнери кілька останніх років. Для того, щоб створити дизайн продукту пов'язаного з українською культурою, не треба видумувати нічого нового. Треба взяти якийсь елемент, декор, візерунок чи напис з якогось старовинного взірця декоративно-прикладного мистецтва і академічно (на жаль, не завжди) розмістити його на площині. І все. Це буде виглядати по-українськи, коштувати дешево, оскільки платити за права на використання матеріалу не треба, і займе небагато часу. Я зібрав вишивані та ткані візерунки, фрагменти розписів посуду, картини з бандуристами та фотографії учасників капели і далі перемішав це все.



Виглядає непогано і значно краще ніж інші обкладинки української музики. Мені подобається, але справжнього творчого задоволення від роботи я не отримав.

Починаю все спочатку і далі працюю над ідеєю. На цей раз я хочу щоб нова ідея радикально відрізнялася від попередньої. Я вирішую повністю відмовитися від використання готового автентичного графічного матеріалу (в першу чергу ілюстрацій) і орієнтуватися на продукт суцільно авторський. Ставлю собі завдання знайти оту унікальну атмосферу української пісенної культури і візуалізувати її. Зрештою я прийшов до думки що ця унікальність – це народний наїв. Наїв на мою думку є надзвичайно характерним для української творчості і його можна прослідкувати всюди - починаючи від керамічних розписів та писанок, закінчуючи піснями, обрядами, бажанням прикрашати та оздоблювати.

Таким чином я виділив для себе 3 характерні особливості, які я маю намір використати в цій роботі: наїв, прикрашання, структурування площини.

Оскільки мова йде про Капелу бандуристів, то цілком логічно, хоч і банально, але давайте скажемо наївно, зобразити на дисках бандуристів. На першому диску одного, на другому – двох, на третьому – трьох і на четвертому – чотирьох. Це по-дитячому щиро.

Далі почалася робота над образами. Я вирішив що буду створювати ілюстрацію безперервною плавною лінією, що додасть на мою думку роботі стилю. Я брав історичні фотографії і малюнки бандуристів різних епох і різних шкіл гри на бандурі і на їх основі створював персонажів. Їх було значно більше ніж Ви можете бачити на готових дисках.



Ілюстрації готові. Тепер я зіткнувся з доволі складною для мене проблемою – написання назви на обкладинці. Спочатку я намагався знайти якийсь типово український шрифт і спробувати поєднати його з малюнками. Але всі шрифти які я знайшов залишили мене незадоволеним. Далі я зайнявся підбором просто гармонійного шрифту. Теж марно. Але не зовсім – робота по підбору шрифту дала мені зрозуміти, що напис має бути авторським і він має чітко повторювати стиль малюнків.

У мене жахливий почерк, але мені треба було витримати стиль і забезпечити максимально можливу читабельність.



Після завершення роботи над написами і над їх поєднанням з ілюстраціями я приступив до дизайну обкладинок безпосередньо. Оскільки я мав роботу з серією дисків і ці диски містять пісні великого часового проміжку і різноманітного емоційного забарвлення, я вирішив використати градієнт, що допоможе показати різнобарвність матеріалу і дозволить замкнути серію в безперервне коло.



Градієнт попри свою різнобарвність створює чисту площину, яка ніби прикрашена чи декорована білою лінією малюнку та напису.

Тепер я приступаю до зворотної сторони, де буде розміщено перелік пісень. Після розбивки градієнту на чотири частини я отримав по два кольори на диск. Перехід між цими двома кольорами я розбив на сходинки за кількістю пісень на кожному диску і розподілив по квадратах з назвами пісень. Квадрати ніби граючись структурували площину.



Ще залишається дизайн безпосередньо поверхні диска і нанесення технічної інформації.

А далі друк. Для виготовлення я вирішив поєднати два види друку – офсетний друк для градієнтної площини обкладинки і трафаретний об'ємний друк для ілюстрації та назви диску у вигляді білої лінії. На дотик це створює відчуття живої струни на обкладинці.

Зрештою я цілком задоволений зробленою роботою. Також приємно знати, що робота подобається не мені одному, про що свідчать численні нагороди та відгуки.



Читайте наступний секрет:
Секрети / Редизайн для Хельги

PDF Портфоліо

Завантажити




Студія графічного дизайну Юрка Гуцуляка Ви можете нам зателефонувати

+38 050 334 81 78